Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Posiada około 2 mld aktywnych użytkowników! Jednak Facebook to nie tylko miejsce służące rozrywce i kontaktowaniu się ze znajomymi, ale również przestrzeń przyjazna marketingowi sieciowemu. Jakie korzyści płyną z reklamowania się na tej platformie?

Jak wygląda reklama na Facebooku?

Podczas przeglądania postów na Facebookowej tablicy, nie raz między normalnymi postami pojawiają się różnego typu reklamy lub posty promowane. Czasami nawet można nie zdawać sobie sprawy, że przeglądany post to reklama.

Ogólnoświatowy portal społecznościowy, w zakładce Facebook Ads, proponuje kilka typów reklam do wyboru dla swoich klientów. Najbardziej klasyczne to obraz i wideo, ale można też zdecydować się na karuzelę, która jest bardzo dobrze znana użytkownikom Instagrama, materiał błyskawiczny, czy kolekcję wielu produktów.

Zalety reklamowania na Facebooku

Ogromna ilość użytkowników

Jednym z podstawowych zadań każdej reklamy, bez względu czy jest to baner na płocie, ulotka, czy reklama internetowa, jest przyciąganie uwagi jak największego grona odbiorców. Facebook jako portal społecznościowy, który skupia miliardy użytkowników z każdej szerokości geograficznej, w każdym przedziale wiekowym, o różnym wykształceniu i zainteresowaniach, jest idealnym miejscem na reklamowanie swojego biznesu.

Targetowanie grona odbiorców

Ogromną siłą Facebooka, jako narzędzia marketingowego, jest opcja indywidualnego doboru grona odbiorców. Specyfika działalności prowadzonej przez daną firmę determinuje przyciąganie konkretnego typu klienta. Przykładowo sklep z kosmetykami damskimi najlepsze efekty osiągnie docierając do kobiet w przedziale wiekowym 20 – 65, natomiast barber reklamując się wśród brodatych mężczyzn.

Facebook Ads pozwala na wybór płci, wieku, czy zainteresowań potencjalnych odbiorców. Ciekawą opcją jest również wybór lokalizacji, co jest szczególnie korzystne dla niewielkich biznesów, które działają lokalnie.

Mierzalność efektów

Do każdej reklamy na Facebooku podpięte są statystyki widoczne dla administratora strony. Dzięki temu można sprawdzić ruch wygenerowany na stronie lub sklepie internetowym poprzez Facebookową reklamę. W dokumentacji można znaleźć liczbę reakcji, kliknięć, czy przejść na stronę.

Możliwość remarketingu

Jest to korzystny zabieg, pozwalający odbiorcom reklamy oswoić się z marką, zapamiętać ją i nabrać do niej zaufania. Polega na kilkukrotnym pojawianiu się tej samej reklamy, tym samym użytkownikom.

Takie działanie przynosi efekty, ponieważ jest większe prawdopodobieństwo zrobienia zakupów lub skorzystania z usług firmy, która dobrze się kojarzy i jest nam znana. Remarketing pełni też funkcję przypominającą. Nawet jeśli klient już raz skorzystał z usług danej firmy, po ponownym obejrzeniu reklamy, z większym prawdopodobieństwem zrobi to po raz kolejny.

Przemyślana reklama na Facebooku

Facebook Ads to nie jest skomplikowane narzędzie, jednak, aby wykorzystać pełnię jego możliwości, warto skorzystać z usług specjalisty. Umiejętności i doświadczenie w prowadzeniu kampanii i profilu na Facebooku przez profesjonalną firmę to klucz do sukcesu.

Materiał partnera https://morelikes.pl/

redakcjaSPONSOROWANE
Facebook to najpopularniejszy portal społecznościowy na świecie. Posiada około 2 mld aktywnych użytkowników! Jednak Facebook to nie tylko miejsce służące rozrywce i kontaktowaniu się ze znajomymi, ale również przestrzeń przyjazna marketingowi sieciowemu. Jakie korzyści płyną z reklamowania się na tej platformie? Jak wygląda reklama na Facebooku? Podczas przeglądania postów na Facebookowej...