Wysoka pozycja w wyszukiwarce skutkuje zwiększeniem liczby wejść na stronę internetową. W przypadku firm przekłada się to na wzrost popularności marki oraz pozwala optymalizować wyniki sprzedaży. Pod tym względem kluczowe okazuje się pojawienie się witryny na pierwszej stronie rankingu, która „zgarnia” aż 91% całego zainteresowania internautów. Jeszcze lepiej, gdy serwis znajdzie się na podium wyników wyszukiwania na określone słowa kluczowe. Jak tego dokonać? Najlepszy sposób to oczywiście skuteczne pozycjonowanie stron internetowych.

Znaczenie ruchu organicznego dla zdobywania nowych klientów

Tzw. ruch organiczny zalicza się do najcenniejszych źródeł pozyskiwania użytkowników przez stronę internetową. Mianem tym określa się wszystkie sytuacje, w których internauta przechodzi na daną witrynę poprzez kliknięcie w link znajdujący się w wynikach wyszukiwania. Do ruchu organicznego nie będą więc zaliczały się wejścia na stronę z social mediów, innych serwisów www, katalogów czy klikanie w reklamy Google Ads.

W porównaniu z powyższymi formami promocji marki w sieci, organiczne wyniki wyszukiwania generują największą sprzedaż, dlatego warto zadbać o pozycjonowanie serwisu, które umożliwi pozyskiwanie jak największej liczby wejść na stronę właśnie z wyszukiwarki.

Korzyści związane ze wzrostem ruchu organicznego

Do podstawowych walorów dużej liczby odwiedzin z Google zaliczają się m.in.:

  • zwiększenie rozpoznawalności marki,
  • wzrost liczby klientów,
  • optymalizacja sprzedaży,
  • budowa przewagi konkurencyjnej poprzez pozycjonowanie,
  • większe zaufanie do firmy, której serwis znajduje się w czołówce rankingu,
  • docieranie do osób realnie zainteresowanych ofertą przedsiębiorstwa.

Oczywiście, nie są to jedyne zalety wzrostu liczby użytkowników trafiających na stronę po wyszukaniu jej w Google. W przypadku serwisów nastawionych na sprzedaż, kluczowe będzie pozyskiwanie nowych klientów. Jednak pozycjonowanie stron firmowych czy blogów za główny cel może stawiać sobie budowę pozytywnego wizerunku i zwiększenie świadomości marki w sieci.

Pozycjonowanie jako sposób na budowę popularności marki

Sprawdzoną metodą na to, by zbudować silną markę z wieloma klientami „z wyszukiwarki” stanowi pozycjonowanie stron internetowych. To dzięki niemu, w ogromnej mierze, firmy poprawiają statystyki dotyczące ruchu organicznego. Odpowiednio zoptymalizowana strona może na skutek kampanii SEO notować wzrost odwiedzin nawet rzędu kilkuset procent. Aby tak się jednak stało, potrzeba właściwej strategii, konkretnych działań oraz cierpliwości, ponieważ efekty nie przyjdą od razu.

Pozyskiwaniu ruchu z Google sprzyja m.in. budowa eksperckiego, unikalnego oraz wartościowego contentu w postaci bloga, poradników, artykułów sponsorowanych czy skutecznych sprzedażowo opisów produktów. Podstawę do rozpoczęcia działań SEO stanowi audyt serwisu internetowego, który wskaże obszary wymagające optymalizacji i wdrożenia zmian. Efektywne pozycjonowanie to również wybór właściwych słów kluczowych, które podniosą popularność witryny w rankingu i pozwolą na dopasowanie jej zawartości do oczekiwań internautów. Biorąc pod uwagę wszystkie te czynniki, a także złożony i wielowymiarowy charakter działań SEO, warto powierzyć pozycjonowanie stron specjalistom z odpowiednim doświadczeniem.

Artykuł przygotowany we współpracy z Artefakt.pl

http://www.nowydzwon.pl/wp-content/uploads/2020/09/strona_www_a_pozycjonowanie-1024x683.jpghttp://www.nowydzwon.pl/wp-content/uploads/2020/09/strona_www_a_pozycjonowanie-300x300.jpgredakcjaSPONSOROWANEpozycjonowanie,pozycjonowanie stron internetowych
Wysoka pozycja w wyszukiwarce skutkuje zwiększeniem liczby wejść na stronę internetową. W przypadku firm przekłada się to na wzrost popularności marki oraz pozwala optymalizować wyniki sprzedaży. Pod tym względem kluczowe okazuje się pojawienie się witryny na pierwszej stronie rankingu, która „zgarnia” aż 91% całego zainteresowania internautów. Jeszcze lepiej, gdy...