Biuro to miejsce, gdzie wielu z nas pracuje, a co za tym idzie – spędza w nim kilka, a czasami nawet kilkanaście godzin dziennie. Chcemy ten czas wykorzystać na jak najefektywniejszą pracę, a gdy się ona skończy, wrócić do domu, nie odczuwając zmęczenia i znużenia.

W Polsce, jak wynika z danych Krajowego Rejestru Sądowego, w ubiegłym roku powstało kilkadziesiąt tysięcy nowych firm. z nich potrzebuje siedziby – tym większej, im więcej zatrudnia pracowników. Część z zatrudnionych osób to pracownicy biurowi. Jak urządzić miejsce, gdzie będą oni wykonywać powierzone im obowiązki? Czym powinna kierować się osoba, która wybiera meble do biura? Estetyką, ceną, a może trwałością? Wszystko to jest ważne, ale warto zwrócić również uwagę na to, aby zakupione stoły, krzesła czy szafy spełniały normy bezpieczeństwa i higieny pracy oraz by były ergonomiczne.

Biuro dobrze wybrane

Na naszym biurku w pracy zwykle stoi monitor komputera stacjonarnego. W takim wypadku dobrze by było, gdyby było to biurko ze specjalną nadstawką. Dzięki niej ekran będzie znajdował się na takiej wysokości, że nasz wzrok trafi na jego górną krawędź lub nieco poniżej. Takie właśnie ustawienie zalecają okuliści jako najbardziej korzystne dla oczu. Skoro mamy komputer, to na pewno używamy klawiatury. Do niedawna większość biurek miała specjalną wysuwaną półkę, na której można ją było położyć. Obecnie odchodzi się od tego rozwiązania, ponieważ półka taka ogranicza swobodę ruchów, zajmując miejsce pod blatem i uniemożliwiając swobodne ułożenie nóg. Używania jej odradzają również ortopedzi, ponieważ wymusza trzymanie rąk w powietrzu, podczas gdy wygodniej jest oprzeć łokcie i nadgarstki na blacie. W ten sposób unika się przeciążenia przedramion oraz nadgarstków, a także związanych z nim dolegliwości kręgosłupa i stawów. Ergonomiczne, czyli dostosowane do potrzeb pracownika i gwarantujące mu komfort biurko powinno mieć blat na wysokości dostosowanej do wzrostu siedzącej przy nim osoby. Najlepszym rozwiązaniem są biurka z blatem sterowanym elektrycznie – ciche, bezpieczne, proste w obsłudze i z szerokim zakresem regulacji w pionie. Takie biurka ma w swojej ofercie firma AJ Produkty.

Usiądź wygodnie na krześle

Tam, gdzie są biurka, potrzebne są również krzesła do biurek. Jak wybrać takie, które będą służyły długo i dobrze spełniały swoją funkcję? Przede wszystkim kierujmy się ich przeznaczeniem. Inne krzesła sprawdzą się przy stołach do pracy, a inne w salach konferencyjnych, w stołówkach lub pokojach socjalnych. Dobre krzesło biurowe to takie, na którym pracownik nie tylko siedzi się wygodnie, ale również może przyjąć pozycję nie wywołującą bólu, nie powodującą dyskomfortu oraz nie skutkującą w przyszłości zwyrodnieniami kręgosłupa i stawów. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się stołki z wbudowaną piłką pilates, której ciśnienie reguluje się przy użyciu specjalnej pompki, dobierając najbardziej komfortowy dla użytkownika poziom twardości siedziska. . Takie stołki to jedna z propozycji wspomnianej już firmy AJ Produkty. Projektowane są one tak, aby wymuszać korygowanie naszej postawy podczas siedzenia i wzmacniać mięśnie pleców – wiele osób ma tendencję do zbytniego pochylania się lub wyprężania. W ofercie jest również piłka balansująca Corby. Siedząc na piłce zmniejszamy napięcie w mięśniach barków, ćwiczymy sylwetkę i poprawiamy krążenie.

Szafy, szafki, szafeczki

Oprócz biurek i krzeseł, w każdym biurze muszą się znaleźć szafy na akta, ponieważ prowadzenie firmy wiąże się z nieustannym tworzeniem, a następnie koniecznością przechowywania dokumentacji biznesowej: faktur, umów, rozliczeń z Urzędem Skarbowym i ZUS, gwarancji na sprzęt, akt pracowników, danych kontrahentów oraz podwykonawców. Szukając pojemnej szafy do biura, nie warto kierować się wyłącznie ceną i tym, czy będzie pasować do wystroju siedziby firmy. Ważne jest to, aby była wygodna w użyciu i przystosowana do przechowywania konkretnego rodzaju dokumentów. Akta osobowe pracowników często wkładane są do szaf kartotekowych, z szufladami mającymi specjalne uchwyty na teczki. Jeśli w firmie przechowywane są dokumenty, które należy specjalnie chronić, potrzebna będzie szafa ze specjalnym zamkiem. Jeśli przedsiębiorstwo obraca gotówką, powinno mieć w biurze szafę pancerną lub sejf.

W biurze umeblowanym zgodnie z zasadami higieny, bezpieczeństwa oraz ergonomii pracuje się komfortowo i efektywnie. A to przekłada się na sukces i wyniki finansowe firmy.

Artykuł sponsorowany

 

http://www.nowydzwon.pl/wp-content/uploads/2018/07/biuro-fotel.jpghttp://www.nowydzwon.pl/wp-content/uploads/2018/07/biuro-fotel-300x300.jpgredakcjaSPONSOROWANEbiuro,meble
Biuro to miejsce, gdzie wielu z nas pracuje, a co za tym idzie – spędza w nim kilka, a czasami nawet kilkanaście godzin dziennie. Chcemy ten czas wykorzystać na jak najefektywniejszą pracę, a gdy się ona skończy, wrócić do domu, nie odczuwając zmęczenia i znużenia. W Polsce, jak wynika z...